A védjegy

A Woolmark múltja I.

Az Ausztrál Gyapjú Szövetséget 1937-ben alapították Nemzetközi Gyapjú Titkárság néven (IWS), így története több, mint 60 évre nyúlik vissza.

1936-1953

Az Ausztrál Gyapjú Testületet 1936-ban hozták létre a Gyapjú Reklám és Kutatás Törvény alapján, azzal a céllal, hogy elősegítsék a gyapjútermelés fejlődését Ausztráliában és a gyapjú használatának elterjedését az egész világon.

1945

A kutatás támogatójaként az IWS szerepe fontossá vált, az éves költségvetése elérte a háború előtti szintet. Az IWS új szerepet is kapott az USA-ba és Dél-Afrikába irányuló export promóciók támogatása során plusz export bevételt szerezve. A második világháború alatt a lakosságnak juttatott nyers gyapjú tartalékokat szigorúan korlátozták, hiszen a készletekre a hadseregnek és az exportnak volt szüksége

1940-es évek

A múlt század negyvenes éveinek végén az IWS komoly erőfeszítéseket tett, hogy nemzetközi szervezetté váljon.

1947

IWS-t létrehozták Belgiumban, Franciaországban és Olaszországban.

1948

Kanada, Hollandia, Svédország és Svájc következnek a sorban.

1951

Németországban is felállítják az IWS-t.

1952

Japánban is létrejön a szervezet.

1963-1973

1963-ban felruházták olyan hatáskörökkel, mint: gyapjú promóció Ausztrálián belül, Ausztrália nemzetközi promócióban való részvételének finanszírozása, a statisztikai szolgálat működtetése, gyapjú kutatás, gyapjú tesztelés és a nyers gyapjú marketing támogatása.

1964

Nemzetközileg egységes gyapjú „azonosítót”, egyedi image-t kerestek, amely a fogyasztók bizalmát élvezi és minőségi standardokat képvisel. Nemzetközi pályázatot írtak ki, amelyet egy olasz grafikusművész, a milánói Francesco Saroglia nyert meg, s ezáltal a jogot is, hogy megtervezze az IWS logóját – a Woolmark-ot.

Folytatjuk...

 
Eddigi látogatók száma: 88Gyakran Ismételt Kérdések | Nyitólap | FelUp